Thursday, October 16, 2014

Pengalaman Aki balik bersilat

Citer lucu Aki semasa belajar silat

Banyak kali dah Aki cerita pasal ni ha ha, Hati kering punya orang.Semasa berkayuh basikal balik dari belajar silat bersama-sama dengan abang sulung beliau, Allahyarham Pak Long Sham dan Pakcik Daud, Bukit Katil. Tiba-tiba terdengar bunyi
" Buut.....,Buut.., Buut"
di atas kepala dia orang.
"Aku tengok Sham,Sham tengok aku, Aku tengok Daud, Daud tengok Sham" kata Aki
"Lepas tu masing-masing tengok atas" tambah beliau
Nampaklah satu kepala manusia terbang tanpa badan dengan segala isi perut bejuntai-juntai mengekori mereka bertiga. Kata Aki isi perut tu pula berkelip-kelip macam kunang-kunang.

" Penanggalan!!!" jerit Aki
Mendengar jeritan Aki tu tadi, penanggal tu terus terbang laju melarikan diri.
Aki jerit " Kejar!!"
Maka mereka bertiga tu pun berkayuh deras mengejar kepala tu.
Punyalah laju terbang penanggal tu, terlanggar batang pokok kelapa
Berdentum! jatuh bergolek kepangkal pokok.
Maka mereka bertiga mengelilingi si Penanggal tu.
" Hantu penanggal tu perempuan, Sidek" Mengeringai memandang kita orang". kata Aki
Sambil mengelilingi kepala tu, mereka bercekak pinggang.
" Ooo, nak ikut kami balik ye..," Kata Aki
Brummmm! kepala tu terus terbang ke atas sambil mengilai
" ek!, ek!,ek!....."
Mana reti takut masa tu..Aki menamatkan cerita...
Kalau kita entahlaaa.... ha ha ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...