Tuesday, February 17, 2015

CERITA MURID TAK KENAL GURU 2

Lokasi : SMK Seri Bentong
Masa : 9. 30 pagi
Tarikh : Fui lama dah masa tu Aki pun tak sakit lagi saya baru habis belajar USM
Peristiwa Latihan silat untuk Khatam
Selepas saya menghantar Aki di dewan Sri Bentong, saya duduk menyandar kat tepi kereta saya sambil memerhati sesi latihan itu yang sedang berjalan.
Tiba-tiba saya didatangi oleh seorang pakcik..
"Assalamualaikum" tegur beliau
"Waalaikumsalam" jawab saya
" Baguslah, budak budak sekarang masin minat lagi kesilat, Budak sekarang bukan lagi ke benda-benda macam gini" cerita beliau dengan bersungguh-sungguh
"Betul cakap pakcik tu saya setuju" kata saya sambil mengangguk-nganggukkan kepala.
" Awak menghantar siapa"
" Tak ada siapa, saja nak menengok-nengok" jawab saya
" Saya dulu pun belajar silat" kata pakcik sambil tersenyum
" Ye ke?, silat apa?"
" silat sendeng, Saya belajar dengan cikgu Jamal. dia duduk di Ketari nuh" tambah beliau
Saya semakin keliru kerana Aki memang jelas pada pandangan kami tengah mengajar. dan yang paling best sekali bila beliau menambah
" Ini silat apa ye? Guru silat tu siapa ye?"
Saya pun dah tahu dia ni kelentong menjawab
" Entahla , saya pun tak kenal"
Lalu segera minta undur dengan alasan nak menyekik kat kedai depan adei.., adei

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...